wróć do listy
Hotele Medical

Pobyty lecznicze w hotelach i rehabilitacja pocovidowa

Data dodania:
6 minut

Sebastian Olesiak

Specjalista ds. marketingu

Ostatni, trudny okres dla branży hotelarskiej zapoczątkował trend w przekształcaniu się hoteli w obiekty rehabilitacyjne i poszerzeniu wachlarza usług o pobyty lecznicze i oferty specjalnych pakietów zdrowotnych.

Konsultacje z fizjoterapeutą lub lekarzem, liczne zabiegi, masaże, zajęcia aqua fitness, odnowa biologiczna – to tylko niektóre elementy oferty, która obecna jest już w wielu prestiżowych obiektach. Klienci usług hotelowych również zwracają uwagę na dostępność usług, dzięki którym mogą zadbać o swoje zdrowie i kondycję fizyczną.

Program rehabilitacji po COVID-19

Obszerną grupą zainteresowanych usługami leczniczymi w hotelach będą osoby, które chorowały na COVID-19 i wciąż odczuwają dolegliwości z tym związane. Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował kompleksowy program rehabilitacji dla takich pacjentów [1]. Rehabilitacja potrwa od 2 do 6 tygodni. Dzięki niej pacjenci, którzy przeszli chorobę, znacznie poprawią swoją sprawność oddechową. Zwiększą wydolność wysiłkową i krążeniową. Szybciej powrócą do pełnej sprawności. Rehabilitacja będzie miała również pozytywny wpływ na kondycję psychiczną.

Teraz dostęp do rehabilitacji postcovidowej będzie jeszcze łatwiejszy, dzięki rozszerzeniu programu o gabinety fizjoterapii, zajmujące się rehabilitacją leczniczą [2]. Zabiegi rehabilitacji realizowane są na podstawie skierowania, które może pacjentowi wystawić m.in. lekarz rodzinny. Otwiera to nowe możliwości dla hoteli, które prowadzą lub noszą się z zamiarem prowadzenia działalności leczniczej w swoich obiektach.

Działalność medyczna hoteli

Obiekt hotelowy chcący świadczyć usługi medyczne zobowiązany jest do realizacji szeregu wymogów, których wypełnienie zwieńczone jest wpisem do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Wymogi te tyczą się głównie zapewnienia odpowiednich pomieszczeń i urządzeń przeznaczonych do wykonywania danej działalności medycznej. Stosowania wyrobów medycznych, które spełniają ogólne wymogi bezpieczeństwa. Udzielaniem świadczeń zdrowotnych mogą zajmować się jedynie osoby wykonujące zawód medyczny. Wymagana jest też umowa ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej [3].

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w hotelach

Należy mieć również na uwadze, że Ministerstwo Zdrowia nakłada na podmioty lecznicze obowiązek prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM) [4]. Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie informacji (Dz.U. 2020 r., poz. 702, z późn.zm.) w ochronie zdrowia informuje, że od dnia 8 stycznia 2020 r. recepty wystawiane są jedynie w postaci elektronicznej, a od dnia 1 lipca 2021 r. podmioty medyczne zobowiązane są zapewnić możliwość wymiany danych zawartych w EDM za pośrednictwem Systemu Informacji Medycznej (w ramach Systemu P1). Kolejno, od 8 stycznia 2021 r. obiekty prowadzące działalność leczniczą mają obowiązek posługiwania się (wystawiania i realizacji) elektronicznych skierowań.

Rozwiązania informatyczne Betasi

Pełną obsługę Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM), w tym możliwość obsługi e-skierowań, umożliwia oprogramowanie Betasi PremiumHotel w wersji Medical, które zaprojektowane jest z myślą o hotelach, które prowadzą działalność leczniczą w swoich obiektach. Z kolei oprogramowanie Betasi Kuracjusz przeznaczone jest głównie dla uzdrowisk i sanatoriów. Oznacza to, że do zarządzania całym obiektem lub grupą obiektów, łącznie z gabinetami medycznymi, wystarczy jeden system informatyczny, który w pełni integruje moduły PMS z częścią medyczną oraz centralnymi platformami obsługującymi e-zdrowie. Jest to jedyne takie rozwiązanie na rynku polskim.

Rozwiązania Betasi są na tyle elastyczne, że umożliwiają obsługę wielu podmiotów leczniczych w jednym systemie, co daje możliwość prowadzenia części medycznej przez personel innej firmy, która zlokalizowana może być nawet poza hotelem (warunkiem jest jedynie wspólna sieć).

Nasze systemy są w stanie obsługiwać cały proces leczenia, począwszy od pobrania e-skierowania z systemu P1. Po jego realizacji, informacja synchronizuje się  z Internetowym Kontem Pacjenta (IKP), gdzie widoczny będzie status realizacji, a powstała dokumentacja medyczna będzie mogła być udostępniania elektronicznie. Dodatkową opcją jest również możliwość wystawiania e-skierowania i przesłania go na platformę P1. Cały czas dostępny jest aktualny status jego realizacji.

Systemy Betasi kompleksowo zintegrowane z platformami obsługującymi e-zdrowie stają się najlepszą alternatywą dla hoteli i uzdrowisk, które prowadzą lub planują prowadzić działalność leczniczą w swoich obiektach. Zapraszamy do kontaktu. Oferujemy bezpłatną konsultację w zakresie wyboru i wdrażania naszych rozwiązań. Wysłuchamy i zaproponujemy najlepsze rozwiązanie dopasowane do Państwa potrzeb.

Spodobał Ci się ten artykuł?
Autor wpisu
Sebastian Olesiak

Specjalista ds. marketingu

Dodaj komentarz
Przesuń w prawo aby wysłać
Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.