wróć do listy
Medical

Przyjmowanie pacjentów w hotelach podczas obostrzeń

Data dodania:
3 minuty

Sebastian Olesiak

Specjalista ds. marketingu

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, ograniczające prowadzenie działalności hotelarskiej, pozwala na przyjmowanie gości w bardzo ograniczonym zakresie.

Usługi hotelowe udostępnione są jedynie dla określonych grup osób, wymienionych w Rozporządzeniu.

Wyjątki

Na liście wyjątków znajdują się m.in. osoby będące pacjentami i ich opiekunowie, którzy mogą skorzystać z pobytu w hotelu w celu uzyskania świadczenia opieki zdrowotnej w podmiocie wykonującym działalność leczniczą.

Naturalnym beneficjentem tego wyjątku mogą być hotele, które prowadzą taką działalność w postaci rehabilitacji czy fizjoterapii. Autorzy rozporządzenia nie określili jednak, że podmiot wykonujący świadczenie musi być w jakikolwiek sposób związany z hotelem. Zatem gośćmi hotelu mogą być osoby posiadające skierowanie na konsultacje medyczne czy leczenie w dowolnym podmiocie leczniczym oraz ich opiekunowie.

Osoby pragnące zadbać o swoje zdrowie w trudnych czasach pandemii i skorzystać z usług hotelu, muszą okazać stosowne potwierdzenie, czyli skierowanie lub inny dokument potwierdzający, że pacjentowi ma zostać udzielone świadczenie opieki zdrowotnej. Przebiegająca informatyzacja systemu opieki zdrowotnej znacznie ułatwia nam dostęp do naszych danych medycznych, w tym odbiór e-skierowania, które umożliwia pełną, elektroniczną obsługę procesu skierowania na leczenie – od momentu wystawienia skierowania do momentu realizacji.

Nasze rozwiązania

Należy mieć na uwadze, że podmioty prowadzące działalność leczniczą, od 1 stycznia 2021 mają obowiązek prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM). Nasze oprogramowanie w kompleksowy sposób obsługuje prowadzenie EDM, w tym możliwość realizacji oraz wystawiania e-skierowań. Dodatkowo, umożliwia obsługę wielu podmiotów w tym samym systemie, dlatego część medyczną może obsługiwać personel innej firmy nawet zlokalizowanej poza hotelem (pod warunkiem dostępu do wspólnej sieci). Moduły medyczne są w pełni zintegrowane ze wszystkimi pozostałymi funkcjonalnościami systemu, a także centralnymi platformami obsługującymi e-zdrowie. Zatem e-skierowanie wystawione np. do  gabinetu fizjoterapii znajdującego się w hotelu będzie przekazane elektronicznie i widoczne na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP). Będzie tam widoczny również status realizacji skierowania, a dokumentację medyczną powstałą podczas wizyty można udostępnić elektronicznie. Integracja części medycznej z hotelową pozwala na rozliczenie leczenia w hotelu.

Spodobał Ci się ten artykuł?
Autor wpisu
Sebastian Olesiak

Specjalista ds. marketingu

Dodaj komentarz
Przesuń w prawo aby wysłać
Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.