wróć do listy

Kiedy wdrażać system hotelowy? 5 najczęstszych powodów zakupu lub wymiany oprogramowania

5 powodów wymiany programowania w hotelu
Data dodania:

Wojciech Januszek

New Business Manager

Jako dostawcy systemów dla hotelarstwa, często mamy okazję rozmawiać o problemach i wyzwaniach, przed którymi stają zarządcy oraz właściciele hoteli.

W tym wpisie przyjrzymy się pięciu najczęstszym przyczynom, dla których hotelarze decydują się na zmianę lub wdrożenie nowego systemu zarządzania hotelem (PMS), oraz jakie kanały informacyjne wykorzystują przy ich wyborze.

1. Niezadowolenie z obecnego dostawcy oprogramowania

Brak satysfakcji z aktualnie używanego programu to jedna z najczęstszych przyczyn poszukiwania nowego oprogramowania. Problemy takie jak brak wsparcia, niedostosowanie do lokalnych przepisów prawa czy ograniczone możliwości systemu są głównymi powodami poszukiwań nowego rozwiązania. Powtarzające się trudności w uzyskaniu wsparcia czy dostępu do rozwiązań spełniających aktualne wymogi prawne bywają przyczyna zakończenia współpracy z dostawcą, który nie oferuje wystarczających narzędzi np. w zakresie obsługi dokumentów sprzedażowych  czy medycznych.

Szczególnie powszechnym problemem jest to w przypadku korzystania z systemów zagranicznych (obligatoryjnych np. w ramach sieciowej franczyzy), gdzie bariery językowe i kulturowe mogą dodatkowo komplikować sprawę. 

Wybierając nowego dostawcę, warto zwrócić uwagę na jego doświadczenie w branży oraz zdolność dostosowania się do specyficznych wymogów rynku lokalnego.

2. Rozwój działalności obiektu i oferty hotelu

Rozszerzenie dotychczasowej działalności o kolejny obiekt czy nowe elementy oferty niejednokrotnie powoduje, że dotychczas wykorzystywany PMS przestaje być wystarczający.  Obserwujemy, że zwłaszcza zarzadzanie grupą kilku hoteli bywa wyzwaniem nie do przejścia z “pudełkowym programem”. Większa skala działania wymaga na ogół oprogramowania, które pozwala wspólnie zarządzać kilkoma lokalizacjami lub większą ilością usług/punktów sprzedaży.

Rozszerzenie działalności hotelowej jest łatwiejsze kiedy korzysta się skalowalnych rozwiązań, które mogą efektywnie zarządzać zwiększoną liczbą pokoi i lokalizacji. Nowoczesne systemy PMS oferują modułowe rozwiązania, które można dostosować do rosnących potrzeb biznesu, zapewniając jednoczesne zarządzanie wieloma obiektami w sposób zintegrowany.

3. Bardziej świadome podejście do kontroli budżetu i oszczędności

Dobrze wiemy, że nawet gdy chodzi o gościnność - to na koniec dnia tak naprawdę liczy się zysk. Kolejne ważne wyzwanie, z którym  mierzą się osoby zarządzające działalnością hoteli to śledzenie i optymalizacja kosztów oraz weryfikacja bieżących praktyk pod kątem ich efektywności.

Integracja różnych systemów w jedno kompleksowe rozwiązanie nie tylko ułatwia zarządzanie, ale również redukuje koszty operacyjne. Dostawcy oferujący jednolite systemy zarządzania wszystkimi aspektami działalności hotelowej, takimi jak zarządzanie pokojami, gastronomia, czy zarządzanie przychodami, mogą zapewnić znaczące oszczędności kosztów i zwiększyć efektywność operacyjną. 

Managerowie coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii kosztów i szukają wielofunkcyjnych narzędzi, pozwalających na optymalizację w obszarze IT - niejednokrotnie jest to punkt wyjścia do rozmów o możliwej współpracy. 

4. Profesjonalizacja zarządzania hotelem

Podstawowe zarządzanie nie wymaga koniecznie rozbudowanych rozwiązań, zwłaszcza jeśli działamy na małą skalę. Jednak myśląc o bardziej zaawansowanych rozwiązaniach - pracy analitycznej, wykorzystaniu danych czy optymalizacji przychodów przez świadomą kontrolę cen i kosztów - możemy potrzebować bardziej zaawansowanych narzędzi. Nowoczesne oprogramowanie to  w takim przypadku często najlepsza opcja.

W miarę rozwoju i skalowania działalności, coraz większe znaczenie nabiera analiza danych, optymalizacja kosztów i zysków. Zaawansowane systemy PMS zapewniają narzędzia analityczne, które pomagają w podejmowaniu strategicznych decyzji, znacznie przekraczających podstawowy zakres zarządzania hotelem.

5. Nowy biznes i wejście do branży hotelarskiej

Inwestycja w obiekty hotelowe to jeden z dość popularnych kierunków dywersyfikacji działalności - wybierany m.in. przez deweloperów, firmy produkcyjno - usługowe czy indywidualnych przedsiębiorców.

Dla nowych inwestorów, poznających dopiero specyfikę branży hospitality, ważne jest, aby pierwszy wybór technologiczny był trafiony. Wybierając dostawcę, który oferuje kompleksowe wsparcie i doradztwo, można uniknąć wielu błędów początkujących i skuteczniej osiągnąć oczekiwane wyniki operacyjne i finansowe.

 

Dlaczego hotelarze wymieniają oprogramowanie?

Jak szukać dostawcy systemów informatycznych dla hotelu?

Wdrożenie oprogramowania to najczęściej długofalowa decyzja, warto więc by była przemyślana i oparta na rzetelnych informacjach.  Z doświadczenia widzimy, że najważniejsze źródła wiedzy dotyczącej oferty oprogramowania hotelowego to:

  • Rekomendacja ze strony hotelu, w którym sprawdził się dany system PMS oraz polecania pracowników, którzy korzystali z danego rozwiązania np. we wcześniejszej pracy w innym hotelu podobnej klasy. W poszukiwaniu rekomendacji zawsze warto na stronie dostawcy sprawdzić sekcję referencji by zweryfikować opinie użytkowników systemu. Nawet jeśli opisy brzmią nieco marketingowo, to pamiętajmy, że kluczowym elementem jest tutaj fakt, że obiekt zgodził się na ich udzielenie i sygnował je logotypem czy nazwiskiem pracownika, który reprezentuje markę.
  • Doświadczenia i polecenia innych dostawców oraz partnerów technologicznych obiektu. Często są to na przykład producenci zamków hotelowych, systemów BMS czy dostawcy urządzeń do obsługi płatności, którzy zapytani chętnie dzielą się sprawdzonymi poleceniami.
  • Wyszukiwanie w Google/ Social Media. Internet, wyszukiwanie w sieciach Google/Bing i research za pośrednictwem Social Media (biznesowo warto zajrzeć przede wszystkim na profile w serwisie LinkedIn) to dobre miejsce do pozyskania najbardziej aktualnych informacji zarówno o produktach, jak i producencie mogą wspierać w procesie selekcji odpowiedniego partnera technologicznego.

Podsumowanie

Bez względu na powód, który jest punktem wyjścia do poszukiwań dostawcy oprogramowania - oparcie się na wiedzy z kilku źródeł pozwoli na wybór systemu, który nie tylko odpowiedzi na bieżące potrzeby operacyjne, ale również wspierać będzie rozwój i skalowanie działalności, zapewniając długoterminową wartość dla Twojego hotelu.

Nowoczesny
Manager Hotelu

Zapisz się na newsletter 

Subskrybuj newsletter i rozwijaj wiedzę. Branżowe trendy, porady i inspiracje - bez spamu, raz w miesiącu w Twojej skrzynce pocztowej. 

Przesuń aby zapisać
newsletter - nowoczesny Manager Hotelu
Spodobał Ci się ten artykuł?
Autor wpisu
Wojciech Januszek

New Business Manager

Od niemal 15 lat wspiera hotelarzy w efektywnym zarządzaniu i optymalizacji funkcjonowania obiektów poprzez kompleksowe rozwiązania informatyczne dedykowane branży HoReCa. Aktywnie uczestniczy w uruchamianiu oprogramowania w nowych hotelach, wspomaga projektowanie procesów wdrożenia oprogramowania w działających obiektach i skutecznie doradza przy wyborze indywidualnych rozwiązań dla Klienta. Zawsze gotów by wesprzeć doświadczeniem i wybrać najlepsze możliwości technologiczne dla konkretnego projektu.
 

Dodaj komentarz
Przesuń w prawo aby wysłać
Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.