wróć do listy

Jak wyróżnić markę hotelu na rynku? Poznaj 5 cech nowoczesnych obiektów hotelowych

Data dodania:

Sebastian Olesiak

Specjalista ds. marketingu

W dzisiejszym świecie hotelarstwa, konkurencja jest wyjątkowo zacięta, a oczekiwania gości stale rosną.

Dla managerów hoteli i resortów, istotne jest dostosowywanie się do najnowszych trendów, które nie tylko pomagają w budowaniu przewagi konkurencyjnej, ale również usprawniają funkcjonowanie obiektu.

W dzisiejszym artykule omówimy pięć cech, które wyróżniają innowacyjne hotele oraz podzielimy się praktycznymi radami, jak wykorzystać je w codziennej pracy.

1. Stawianie na zrównoważony rozwój

Trend zrównoważonego rozwoju w hotelarstwie to nie tylko chwilowa moda, ale także wyraz dbałości o przyszłość naszej planety. Inwestowanie w ekologiczne rozwiązania, takie jak: panele słoneczne, recykling, ograniczenie zużycia plastiku czy promowanie lokalnych produktów spożywczych, może pomóc w zyskaniu lojalności gości, którzy coraz częściej wybierają miejsca eco-friendly. Dodatkowo, dbałość o środowisko nie tylko przyciąga gości, ale także pozwala zaoszczędzić na kosztach operacyjnych.

Co możesz zrobić? Wprowadź system recyklingu i promocji produktów lokalnych w hotelu, by przyciągnąć ekologicznie świadomych gości, którzy docenią troskę o planetę.

2. Inwestycja w technologie i automatyzację

Technologia odgrywa kluczową rolę w nowoczesnym hotelarstwie. Automatyzacja procesów, takich jak zameldowanie i wymeldowanie online, dostęp do kluczy poprzez smartfony, a także systemy zarządzania rezerwacjami, znacznie poprawiają doświadczenie gości i przyspieszają pracę personelu. Wdrożenie do zarządzania hotelem skutecznego systemu PMS, channel managera czy aplikacji hotelowej staje się już standardem, a nie innowacją.

Jeśli do tej pory wzbraniałeś się przed nowymi technologiami, to najwyższy czas na zmiany. Zainwestuj w systemy zarządzania hotelowego, które umożliwiają prostą obsługę rezerwacji online, zarządzanie pokojami i personalizację doświadczeń gości.

3. Personalizacja usług

Goście przyzwyczajeni do indywidualnego traktowania w innych obszarach obsługi, oczekują spersonalizowanego podejścia również w hotelarstwie. Indywidualne podejście do gości jest kluczem do sukcesu. Hotele mogą analizować preferencje i potrzeby swoich gości, a następnie dostosowywać usługi i oferty.

Korzystaj z danych o swoich klientach, aby oferować im spersonalizowane usługi i oferty. Na przykład, powitanie gościa jego ulubionym napojem lub dodatkowym wyposażeniem w pokoju. Inwestuj w system CRM hotelu, które pomogą zbierać informacje o gościach i dostosować do nich ofertę oraz usługi.

4. Troska o doświadczenia i rozrywkę

Hotele nie są już tylko miejscem noclegu. Goście oczekują unikalnych doświadczeń i rozrywki – chcą mieć poczucie dobrze wydanych pieniędzy i maksymalnego wykorzystania czasu podczas wyjazdów. Zadbaj o to, by stworzyć okazję do przeżywania emocji i spróbowania nowości, a z pewnością zagwarantujesz niezapomniany pobyt.

Aby dostarczyć niezapomniane chwile swoim gościom organizuj warsztaty kulinarne, koncerty na żywo, wycieczki rowerowe i degustacje win. Zapewnij dostęp do basenów, spa i innych atrakcji. Zaprojektuj specjalne pakiety i oferty tematyczne, które uwzględniają różne zainteresowania gości.

5. Podążanie tropem trendów

Trendy w hotelarstwie są zróżnicowane i zmieniają się dynamicznie. Ważne jest, aby stale monitorować zmiany, które zachodzą w podejściu Gości do podróży i wypoczynku oraz dostosowywać się do tych nowych potrzeb i oczekiwań. Co jako manager hotelu, możesz zrobić by być o krok przed konkurencją?

  • Monitoruj trendy: Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w hotelarstwie, uczestnicz w konferencjach i szkoleniach branżowych oraz korzystaj z dostępnych źródeł informacji.
  • Badaj preferencje gości: Przeprowadzaj regularne ankiety i zbieraj opinie gości, aby dostosować ofertę hotelu do ich oczekiwań.
  • Inwestuj w szkolenia: Dostarczaj swoim pracownikom odpowiednie szkolenia związane z nowymi trendami, aby zapewnić doskonałą obsługę gości.
  • Współpracuj z lokalnymi partnerami: Nawiązuj współpracę z lokalnymi firmami i dostawcami, aby promować lokalne atrakcje i smaki.
  • Stała innowacja: Nieustannie doskonal swoje usługi i ofertę, aby przyciągnąć gości i zbudować przewagę konkurencyjną.

Podsumowanie

Managerowie hoteli i resortów, którzy potrafią dostosować się do tych trendów, nie tylko budują przewagę konkurencyjną, ale także tworzą miejsce, które przyciąga i zadowala gości. Inwestując w nowoczesne technologie, dbając o zrównoważony rozwój, oferując unikalne doświadczenia, personalizując usługi i wykorzystując technologie wirtualnej czy rozszerzonej rzeczywistości, możesz stworzyć hotel, który przyciągnie i zadowoli wymagających gości.

Nowoczesny
Manager Hotelu

Zapisz się na newsletter 

Subskrybuj newsletter i rozwijaj wiedzę. Branżowe trendy, porady i inspiracje - bez spamu, raz w miesiącu w Twojej skrzynce pocztowej. 

Przesuń aby zapisać
newsletter - nowoczesny Manager Hotelu
Spodobał Ci się ten artykuł?
Autor wpisu
Sebastian Olesiak

Specjalista ds. marketingu

Dodaj komentarz
Przesuń w prawo aby wysłać
Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.