Co to jest system HMS?

Hotel Management Suite to więcej niż tradycyjny PMS, to kompleksowy system zarządzania całym hotelem i obsługą Gości na każdym etapie pobytu w hotelu. Zintegrowane oprogramowanie hotelowe tworzące zestaw zsynchronizowanych narzędzi i aplikacji, które współpracują, aby zapewnić najlepsze rozwiązania do zarządzania wszystkimi operacjami hotelu w jednej platformie.

  • Spójny system dla całego hotelu
  • Kompletna baza danych  
  • Zaawansowane raportowanie
  • Modułowa budowa i funkcje
wróć do listy

Dla nowoczesnego resortu PMS to za mało - przyszłość hoteli wypoczynkowych to system HMS

Data dodania:
3 min

Wojciech Januszek

New Business Manager

Rzeczywistość zarządzania resortami przynosi coraz to nowe wyzwania, których nie da się ignorować. Tradycyjne systemy PMS, które przez lata były fundamentem zarządzania hotelami, nie nadążają za zmieniającymi się potrzebami Hotelarzy.  

W dobie rosnących oczekiwań gości, wzrastających kosztów operacyjnych i dynamicznie zmieniającego się rynku, zarządzanie resortem staje się coraz bardziej złożonym zadaniem. Dlatego hotele wypoczynkowe potrzebują czegoś więcej – zintegrowanego podejścia, które połączy wszystkie aspekty operacyjne w jednym miejscu. Właśnie tu pojawia się Hotel Management Suite (HMS) od Betasi – system, który redefiniuje zarządzanie resortem, stawiając na spójność, automatyzację i innowacje. 

Czy PMS to wszystko, co można zaoferować? 

Managerowie resortów często mówią o zmęczeniu technologią – kolejny system, kolejne obietnice, a efekty? Często dalekie od oczekiwań. PMS w teorii miał uprościć życie, a w praktyce ogranicza się do obsługi jedynie fragmentów procesu rezerwacji. W dynamicznym resorcie, gdzie zarządzanie nie kończy się na recepcji, potrzeba więcej: elastyczności, integracji i głębokiej analizy danych. HMS nie tylko spełnia te wymagania, ale też wyznacza nowe standardy operacyjne, łącząc wszystkie procesy w jeden, kompletny ekosystem. 

Wielowymiarowe zarządzanie przychodami  

Przychody w resorcie to znacznie więcej niż sprzedaż pokoi – gastronomia, spa, usługi dodatkowe, wydarzenia. Tradycyjne systemy PMS nie są zaprojektowane do zarządzania tak wielowymiarowym modelem przychodów. HMS wprowadza narzędzia do zaawansowanej analizy i dynamicznego zarządzania cenami – i nie mówimy tu tylko o cenach pokoi, ale także wszystkich innych usług dodatkowych, zabiegów SPA, biletów itd. - które pozwalają skutecznie reagować na zmiany popytu, sezonowość, oraz preferencje gości. Zyskanie kontroli nad przychodami z różnych źródeł, może być pierwszym krokiem do optymalizacji zysków. 

Zrozumieć Gościa na nowo 

Dane o gościach to dziś waluta – im lepiej rozumiesz swoich klientów, tym większą wartość możesz im zaoferować. Jednak w wielu resortach te dane są rozproszone w różnych systemach, co uniemożliwia pełną personalizację usług. HMS centralizuje dane gości w jednym miejscu, oferując pełny obraz ich preferencji i historii pobytów. Managerowie mogą na bieżąco dostosowywać ofertę, wprowadzając spersonalizowane doświadczenia, które nie tylko zwiększają satysfakcję, ale także lojalność gości. 

Koszty pod kontrolą 

Resorty to skomplikowane organizmy, gdzie każda niewielka decyzja może mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe. Kontrola nad kosztami operacyjnymi bywa trudna, zwłaszcza gdy dane pochodzą z rozproszonych systemów. HMS oferuje menedżerom narzędzia zaawansowanego raportowania m.in. house status, pick up czy USALI, pozwalające na bieżące monitorowanie sytuacji w hotelu i prognoz. Dzięki kompleksowym danym, system staje się narzędziem nie tylko do zarządzania, ale także do strategicznego planowania i podejmowania lepszych decyzji. 

Integracja zamiast chaosu   

W wielu resortach brak zintegrowanej platformy zarządzania oznacza ciągłe problemy z przepływem informacji, błędy komunikacyjne i niespójność działań. HMS działa jako centralny punkt zarządzania wszystkimi operacjami – od recepcji, przez zarządzanie personelem, po obsługę spa i gastronomii. Kiedy każdy departament działa w ramach jednego systemu łatwiej zredukować błędy, usprawnić komunikację i szybciej wychwytywać niepokojące zmiany czy reagować na problemy. 

Systemy PMS były świetnym początkiem, ale współczesne resorty potrzebują więcej. HMS nie tylko wypełnia luki w tradycyjnych systemach hotelowych, ale także wyznacza nowe kierunki i napędza do rozwoju. To narzędzie stworzone z myślą o realnych wyzwaniach managerów resortów, które nie tylko wspiera zarządzanie, ale też inspiruje do poszukiwania nowych możliwości rozwoju gościnności. 

 

Betasi w magazynie Hotelarz - artykuł Wojciecha Januszka

>> Artykuł opublikowany w Magazynie Hotelarz - numer 10/2024 <<

Porozmawiajmy o współpracy

Chętnie odpowiemy na pytania i omówimy możliwości wykorzystania systemu HMS, dopasowane do specyfiki Twojego hotelu!

Newsletter Nowoczesny Manager Hotelu - dołącz teraz!
Przesuń w prawo aby wysłać
Spodobał Ci się ten artykuł?
Autor wpisu
Wojciech Januszek

New Business Manager

Od niemal 15 lat wspiera hotelarzy w efektywnym zarządzaniu i optymalizacji funkcjonowania obiektów poprzez kompleksowe rozwiązania informatyczne dedykowane branży HoReCa. Aktywnie uczestniczy w uruchamianiu oprogramowania w nowych hotelach, wspomaga projektowanie procesów wdrożenia oprogramowania w działających obiektach i skutecznie doradza przy wyborze indywidualnych rozwiązań dla Klienta. Zawsze gotów by wesprzeć doświadczeniem i wybrać najlepsze możliwości technologiczne dla konkretnego projektu.
 

Dodaj komentarz
Przesuń w prawo aby wysłać
Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.