Anna Pasiut
Marketing Manager
W obliczu współczesnych wyzwań, z jakimi borykają się hotelarze, efektywne zarządzanie komunikacją z gośćmi staje się kluczowym elementem sukcesu.
Coraz bardziej wymagający klienci, dynamicznie zmieniający się rynek oraz konieczność personalizacji doświadczeń Gości to potrzeby, dla zaspokojenia których hotelarze muszą szukać innowacyjnych rozwiązań. Jednym z narzędzi, które wyłania się jako odpowiedź na wyzwania, jest marketing automation.
Narzędzie marketingowe - marketing automation w hotelu
Spersonalizowane wiadomości SMS czy działania cykliczne wykorzystujące kanały e-mail to sprawdzone sposoby na budowanie lojalności klientów i zwiększenie przychodów. Automatyczne systemy wspierające te działania marketingowe nie tylko oszczędzają cenny czas, ale również tworzą bardziej zindywidualizowane i skuteczne strategie komunikacyjne, podnosząc tym samym jakość obsługi gości.
Dlaczego marketing automation jest kluczowym narzędziem dla hotelarzy i jakie korzyści może przynieść w codziennym zarządzaniu komunikacją z gośćmi? Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety tego narzędzia oraz 15 praktycznych przykładów jego wykorzystania.
Zalety wykorzystania marketing automation w branży hotelarskiej
Segmentowanie bazy klientów w oparciu o konkretne preferencje, zachowania czy aktualny status pobytu, pozwala podnieść skuteczność działań dzięki lepszemu dopasowaniu treści i czasu dostarczania wiadomości. Jak poprawa doświadczenia gości wiąże się z automatyzacją?
-
Dzięki automatyzacji możliwa jest personalizacja komunikacji, czyli dostosowanie treści do indywidualnych preferencji i historii gości.
-
Automatyzacja pozwala na efektywne zarządzanie komunikacją, oszczędzając tym samym (przynajmniej częściowo) czas pracowników.
-
Spersonalizowane i dostosowane do potrzeb komunikaty sprzyjają budowaniu relacji i zwiększaniu lojalności.
-
Automatyzacja pozwala śledzić zachowania gości i odpowiednio na nie reagować, dostosowując komunikację do podjętych działań.
-
Dzięki odpowiednim komunikatom można skutecznie promować usługi dodatkowe, tym samym wpływając na sprzedaż i zwiększenie przychodów obiektu.
Poprawa doświadczenia gości z marketing automation
15 praktycznych przykładów wykorzystania
Poniżej przedstawiamy garść inspiracji i gotowych treści, które można wykorzystać w komunikacji z Gośćmi obiektu. Ciekawym i nowoczesnym kanałem jej realizacji może być np. aplikacja hotelowa, której wykorzystywanie w obiektach zyskuje w ostatnim czasie na popularności.
- Wiadomość powitalna po zameldowaniu:
"Witamy w naszym hotelu! Życzymy udanego pobytu. Jeśli masz pytania lub dodatkowe życzenia to jesteśmy do Twojej dyspozycji [numer telefonu]"
- Propozycja odwiedzenia restauracji po zameldowaniu:
"Zapraszamy do naszej restauracji na wyjątkowe doświadczenie kulinarne. Dziś w menu lokalna specjalność naszego Szefa Kuchni [nazwa dania]!"
- Przypomnienie o zabiegu w jego dniu:
„Masz na dzisiaj zaplanowany zabieg [nazwa]. Czekamy na Ciebie w SPA o [godzina]."
- Oferta specjalna dla stałych Gości np. po 5 pobycie:
„W podziękowaniu za ponowne skorzystanie z naszych usług mamy dla Ciebie specjalną ofertę - darmowe śniadanie przez cały pobyt!"
- Prośba wystawienie opinii po check-out:
"Dziękujemy za Twój pobyt! Zachęcamy do podzielenia się swoją opinią na temat naszego hotelu. To dla nas ważne!"
- Przypomnienie o wymeldowaniu w dniu zakończeniu pobytu:
"Na dzisiaj zaplanowałeś wyjazd - przypominamy o wymeldowaniu do [godzina]. Daj znać, jeśli chcesz przedłużyć pobyt lub przesunąć godzinę opuszczenia pokoju na późniejszą.”
- Oferta Last Minute – 2 dni przed wydarzeniem:
"Dziś dla ciebie szansa na skorzystanie z wyjątkowej oferty sylwestrowej last minute! Zarezerwuj teraz i odbierz dodatkowy rabat -20%"
- Zaproszenie na wydarzenie hotelowe dla zameldowanych Gości:
Zapraszamy na nasze wydarzenie specjalne [nazwa wydarzenia]! Czekają na Ciebie niespodzianki i wspaniała atmosfera."
- Informacja o aktualizacji usług hotelowych:
"Chcemy podzielić się z Tobą radosną nowiną! Wprowadziliśmy nowe usługi, aby Twój pobyt był jeszcze lepszy. Sprawdź nowości"
- Ankieta satysfakcji po realizacji pakietu usług:
"Czy masaż [nazwa] spełnił twoje oczekiwania? Twoja opinia jest dla nas cenna. Prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety na temat Twojej ostatniej wizyty"
- Zaproszenie do programu lojalnościowego hotelu przy pierwszej/kolejnej rezerwacji:
"Dołącz do naszego programu lojalnościowego i korzystaj z ekskluzywnych rabatów oraz dodatkowych benefitów!"
- Informacja o pogodzie:
"Weekend zapowiada się śnieżny i słoneczny, a więc idealny do tego by spędzić go na stoku narciarskim! Wpadnij potem ogrzać się na termy [nazwa] – od godziny 18 mamy happy hours!”
- Oferta na powrót 6 msiesięcy od ostatniej rezerwacji:
"Tęsknimy za Tobą! Wróć do nas w ciągu miesiąca, a otrzymasz 10% rabatu na nocleg."
- Informacja o lokalnych wydarzeniach:
"W okolicy dzieje się wiele ciekawych rzeczy. Dajemy Ci znać o nadchodzących wydarzeniach, które mogą Cię zainteresować [lista eventów]."
- Rabat na Usługi SPA po wymeldowaniu:
"Dziękujemy za Twój pobyt. Na relaks po podróży proponujemy pobyt w naszym SPA - teraz z 20% rabatem!"
Podsumowanie
Skuteczne wykorzystanie marketing automation w komunikacji z gośćmi hotelowymi może przynieść liczne korzyści, zarówno dla hotelu, jak i dla samych gości. Personalizacja ofert i wiadomości oraz dbałość o detale w komunikacji, mogą znacząco poprawić doświadczenie pobytu, zachęcając do korzystania z usług dodatkowych i atrakcji.