wróć do listy
Marketing hotelu

15 pomysłów na wykorzystanie marketing automation w hotelu

Data dodania:

Anna Pasiut

Marketing Manager

W obliczu współczesnych wyzwań, z jakimi borykają się hotelarze, efektywne zarządzanie komunikacją z gośćmi staje się kluczowym elementem sukcesu.

Coraz bardziej wymagający klienci, dynamicznie zmieniający się rynek oraz konieczność personalizacji doświadczeń Gości to potrzeby, dla zaspokojenia których hotelarze muszą szukać innowacyjnych rozwiązań. Jednym z narzędzi, które wyłania się jako odpowiedź na  wyzwania, jest marketing automation.

Narzędzie marketingowe - marketing automation w hotelu

Spersonalizowane wiadomości SMS czy działania cykliczne wykorzystujące kanały e-mail to sprawdzone sposoby na budowanie lojalności klientów i zwiększenie przychodów. Automatyczne systemy wspierające te działania marketingowe nie tylko oszczędzają cenny czas, ale również tworzą bardziej zindywidualizowane i skuteczne strategie komunikacyjne, podnosząc tym samym jakość obsługi gości.

Dlaczego marketing automation jest kluczowym narzędziem dla hotelarzy i jakie korzyści może przynieść w codziennym zarządzaniu komunikacją z gośćmi? Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety tego narzędzia oraz 15 praktycznych przykładów jego wykorzystania.

 

Zalety wykorzystania marketing automation w branży hotelarskiej

Segmentowanie bazy klientów w oparciu o konkretne preferencje, zachowania czy aktualny status pobytu, pozwala podnieść skuteczność działań dzięki lepszemu dopasowaniu treści i czasu dostarczania wiadomości. Jak poprawa doświadczenia gości wiąże się z automatyzacją?

  • Dzięki automatyzacji możliwa jest personalizacja komunikacji, czyli dostosowanie treści do indywidualnych preferencji i historii gości.

  • Automatyzacja pozwala na efektywne zarządzanie komunikacją, oszczędzając tym samym (przynajmniej częściowo) czas pracowników.

  • Spersonalizowane i dostosowane do potrzeb komunikaty sprzyjają budowaniu relacji i zwiększaniu lojalności.

  • Automatyzacja pozwala śledzić zachowania gości i odpowiednio na nie reagować, dostosowując komunikację do podjętych działań.

  • Dzięki odpowiednim komunikatom można skutecznie promować usługi dodatkowe, tym samym wpływając na sprzedaż i zwiększenie przychodów obiektu.

Poprawa doświadczenia gości z marketing automation
15 praktycznych przykładów wykorzystania

Poniżej przedstawiamy garść inspiracji i gotowych treści, które można wykorzystać w komunikacji z Gośćmi obiektu. Ciekawym i nowoczesnym kanałem jej realizacji może być np. aplikacja hotelowa, której wykorzystywanie w obiektach zyskuje w ostatnim czasie na popularności.

  •  Wiadomość powitalna po zameldowaniu:

"Witamy w naszym hotelu! Życzymy udanego pobytu. Jeśli masz pytania lub dodatkowe życzenia to jesteśmy do Twojej dyspozycji [numer telefonu]"

  • Propozycja odwiedzenia restauracji po zameldowaniu:

"Zapraszamy do naszej restauracji na wyjątkowe doświadczenie kulinarne. Dziś w menu lokalna specjalność naszego Szefa Kuchni [nazwa dania]!"

  • Przypomnienie o zabiegu  w jego dniu:

„Masz na dzisiaj zaplanowany zabieg [nazwa]. Czekamy na Ciebie w SPA o [godzina]."

  • Oferta specjalna dla stałych Gości np. po 5 pobycie:

„W podziękowaniu za ponowne skorzystanie z naszych usług mamy dla Ciebie specjalną ofertę - darmowe śniadanie przez cały pobyt!"

  • Prośba wystawienie opinii po check-out:

"Dziękujemy za Twój pobyt! Zachęcamy do podzielenia się swoją opinią na temat naszego hotelu. To dla nas ważne!"

  • Przypomnienie o wymeldowaniu w dniu zakończeniu pobytu:

"Na dzisiaj zaplanowałeś wyjazd - przypominamy o wymeldowaniu do [godzina]. Daj znać, jeśli chcesz przedłużyć pobyt lub przesunąć godzinę opuszczenia pokoju na późniejszą.”

  • Oferta Last Minute – 2 dni przed wydarzeniem:

"Dziś dla ciebie szansa na skorzystanie z wyjątkowej oferty sylwestrowej last minute! Zarezerwuj teraz i odbierz dodatkowy rabat -20%"

  •  Zaproszenie na wydarzenie hotelowe dla zameldowanych Gości:

Zapraszamy na nasze wydarzenie specjalne [nazwa wydarzenia]! Czekają na Ciebie niespodzianki i wspaniała atmosfera."

  •  Informacja o aktualizacji usług hotelowych:

"Chcemy podzielić się z Tobą radosną nowiną! Wprowadziliśmy nowe usługi, aby Twój pobyt był jeszcze lepszy. Sprawdź nowości"

  • Ankieta satysfakcji po realizacji pakietu usług:

"Czy masaż [nazwa] spełnił twoje oczekiwania? Twoja opinia jest dla nas cenna. Prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety na temat Twojej ostatniej wizyty"

  • Zaproszenie do programu lojalnościowego hotelu przy pierwszej/kolejnej rezerwacji:

"Dołącz do naszego programu lojalnościowego i korzystaj z ekskluzywnych rabatów oraz dodatkowych benefitów!"

  • Informacja o pogodzie:

"Weekend zapowiada się śnieżny i słoneczny, a więc idealny do tego by spędzić go na stoku narciarskim! Wpadnij potem ogrzać się na termy [nazwa] – od godziny 18 mamy happy hours!”

  • Oferta na powrót 6 msiesięcy od ostatniej rezerwacji:

"Tęsknimy za Tobą! Wróć do nas w ciągu miesiąca, a otrzymasz 10% rabatu na nocleg."

  • Informacja o lokalnych wydarzeniach:

"W okolicy dzieje się wiele ciekawych rzeczy. Dajemy Ci znać o nadchodzących wydarzeniach, które mogą Cię zainteresować [lista eventów]."

  • Rabat na Usługi SPA po wymeldowaniu:

"Dziękujemy za Twój pobyt. Na relaks po podróży proponujemy pobyt w naszym SPA - teraz z 20% rabatem!"

Podsumowanie

Skuteczne wykorzystanie marketing automation w komunikacji z gośćmi hotelowymi może przynieść liczne korzyści, zarówno dla hotelu, jak i dla samych gości. Personalizacja ofert i wiadomości oraz dbałość o detale w komunikacji, mogą znacząco poprawić doświadczenie pobytu, zachęcając do korzystania z usług dodatkowych i atrakcji.

Nowoczesny
Manager Hotelu

Zapisz się na newsletter 

Subskrybuj newsletter i rozwijaj wiedzę. Branżowe trendy, porady i inspiracje - bez spamu, raz w miesiącu w Twojej skrzynce pocztowej. 

Przesuń aby zapisać
newsletter - nowoczesny Manager Hotelu
Spodobał Ci się ten artykuł?
Autor wpisu
Anna Pasiut

Marketing Manager

Doświadczona managerka marketingu, specjalizująca się w budowaniu strategii działań digitalowych i komunikacyjnych oraz tworzeniu treści. Zaangażowana w rozwój systemów hotelowych i poszukiwanie nowych możliwości wspierania hotelarzy w trosce o wyjątkowe relacje z Gośćmi.  Współpracując z ekspertami pokazuje możliwości wykorzystania nowych technologii w hotelarstwie między innymi do budowaniu skutecznej komunikacji i realizowania działań marketingowych pomagających w podnoszeniu wyników.

Dodaj komentarz
Przesuń w prawo aby wysłać
Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.